Kundeambassadør: Sig os din mening og hjælp os med at blive endnu bedre

25. maj 2021

De bedste løsninger skaber vi i samspil med vores omverden, og et nyt kundeambassadørkorps giver Silkeborg Forsyning et direkte indblik i kundernes forventninger, ønsker og behov.

Silkeborg Forsyning vil gerne lytte endnu mere til kunderne og til deres behov. Derfor kan alle interesserede nu tilmelde sig Silkeborg Forsynings kundeambassadørkorps og hjælpe os med at blive klogere på kundernes ønsker. Det gælder for eksempel inden for vores projekter, serviceydelser og kommunikation.

Direktør i Silkeborg Forsyning, Jens Bastrup, opfordrer alle med interesse til at blive kundeambassadør. 

”I samspil med kunderne vil vi levere stabil, grøn og klimavenlig forsyning på en måde, som de kan se sig selv i. Vi er forsyningseksperterne, men det er vores kunder, der er eksperter i, hvordan vores leverancer og service virker og fungerer i hverdagen. Det kan vi aldrig komme til at vide for meget om. Vi er til for kundernes skyld – ikke omvendt,” siger han.

Dialog giver endnu bedre løsninger

Ambassadørkorpset består allerede af over 300 kunder, der tilmeldte sig korpset i forbindelse med kundetilfredshedsmålingen fra november sidste år.

Ambassadørerne er netop blevet spurgt om deres holdning til mulighederne for at komme i kontakt med Silkeborg Forsynings kundeservice. Over halvdelen af ambassadørerne svarede på undersøgelsen, hvilket viser, at der er stor interesse for at give sin holdning til kende.

Selvom der sjældent er ventetid på telefonerne, viser undersøgelsen, at langt de fleste ønsker sig en mulighed for at blive ringet op, hvis der indimellem er tryk på telefonerne og de sidder i telefonkø – det kan for eksempel være under årsafregningen.

Og kundernes input er guld værd, understreger Jens Bastrup.

”Vi kan hurtigt og direkte forbedre vores kundeservice netop i den retning, som kunderne efterspørger. Vi tager ønsket om at kunne blive ringet op med i udviklingen af vores nye telefonsystem,” siger han.

En kort spørgeskemaundersøgelse eller en fokusgruppe for de ekstra interesserede

Som i undersøgelsen om kontakt til kundeservice vil kundeambassadørerne typisk modtage korte spørgeskemaundersøgelser på mail, hvor vi fra tid til anden beder om holdninger og kommentarer til Silkeborg Forsynings arbejde.

Kundeambassadørerne kan også blive spurgt, om de vil deltage i mindre fokusgrupper, der går mere i dybden med et emne eller et spændende projekt, for eksempel inden for bæredygtighed, klimatilpasning eller affaldssortering.

Hvis du er interesseret i at blive kundeambassadør, så tilmeld dig på www.silkeborgforsyning.dk/kundeambassadør. Det er frivilligt at deltage i en given måling, ligesom det er nemt at melde sig ud af ambassadørkorpset igen.