Regning og betaling

Her kan du finde informationer omkring regninger, betalinger, årsopgørelse og meget mere.

 

Du kan se din regning, hvis du logger ind på minForsyning.

Du finder dit kundenummer og din aktiveringskode på din seneste faktura.

Årsopgørelsen udsendes i januar måned til betaling den 2. februar 2024.

Hvis dine målere er fjernaflæste, så aflæses de automatisk den 31/12 ved midnatstid.

Hvis du modtager et aflæsningskort, kan du se yderligere under Årsaflæsning.

Se dine årsopgørelser og forbrugsvisning i minForsyning

Hvert år udsendes tre acontorater. Første rate er sammen med årsafregningen - her modregnes eventuelt tilgodehavende.

Rater

Betalingsdato 2024

Årsafregning og 1. aconto 

02. februar 

2. aconto 

02. maj 

3. aconto 

02. september

Ved betaling efter sidste rettidige betalingsdag, beregnes renter efter udlånsrenten + 8 % p.a. fra forfaldsdagen.

Ved udskrivning af rykkerskrivelser tillægges et gebyr på kr. 100,00.

Er det ikke er muligt at betale den fremsendte regning, skal kundeservice kontaktes på telefon 8920 6400 inden betalingsfristen udløber, ellers kan betalingsaftale ikke indgås. En betalingsaftale koster et gebyr på kr. 100,00 pr. aftale.

Betalingsservice
Hvis du er tilmeldt, vil vi altid udbetale hertil. Når du fraflytter en adresse bør du afvente med at afmelde til du har modtaget flytteafregningen og en evt. udbetaling.

NemKonto
For at vi kan udbetale til NemKonto skal vi bruge dit cpr.nr., som du kan give samtykke til via minForsyning. Der kan gå op til fire hverdage fra overførselsdatoen inden udbetalingen fremgår på din konto.

Kontonummer
Hvis du ikke er tilmeldt MobilePay eller Betalingsservice, kan du udfylde vores udbetalingsformular nedenfor. I formularen skal du oplyse dit reg.nr. og kontonummer, navn og den adresse udbetalingen vedrører.

Beløb under 50,- kr. udbetales ikke.

Udbetaling af tilgodehavende

Ved tilmelding til betalingsservice, skal der ikke betales administrationsomkostninger på 50,00 kr./ faktura.

Tilmeld dig her:
 

Her kan du tilmelde dig automatisk betaling med MobilePay. Det kræver, at du kobler minForsyning sammen med din MobilePay-app.

Log ind på minForsyning, tryk på 'Min profil', og tryk 'Tilmeld' ved MobilePay og følg guiden.

 

Husk at tilføje en konto, hvis betalingen ikke skal trækkes fra det tilmeldte kort, på MobilePay-appen.

Vil du tilføje en ny konto, kan du følge disse 4 trin:

  1. Åbn MobilePay-appen på din mobil.
  2. Klik på 'Menu' (nederste højre hjørne)
  3. Vælg 'Konti & kort' i menuen
  4. Vælg 'Tilføj konto eller kort' - vælg 'Kort' eller 'Konto' - Udfyld oplysninger og godkend med NemId/MitId
    • Hvis du vælger konto kan du tilføje den ønskede konto, f.eks. budgetkonto, så alle betaler bliver trukket automatisk herfra. 

 

 

Hvis vi kender din e-mail adresse, så tilmeldes du som udgangspunkt "Besked via e-mail", hvilket betyder at du modtager aflæsningskort og fakturaer direkte i din indbakke. Du kan rette e-mail tilmeldingen under "MinForsyning".

Du kan også selv tilmelde dig:

Log ind og tilmeld dig på siden.

  • Når du er tilmeldt Besked om aflæsning via e-mail, modtager du ikke noget aflæsningskort.
  • Når du er tilmeldt Besked om nye regninger via e-mail, så modtager du ikke længere regninger i papirform.

Hvis du er tilmeldt eBoks

Hvis du er tilmeldt eBoks og har givet samtykke til at vi må benytte dit personnummer, så modtager du stadig aflæsningskort og fakturaer i eBoks – hvis du i stedet ønsker at benytte Besked via e-mail, skal du afmelde eBoks på www.eboks.dk og tilmelde dig under Dine oplysninger.

Hvis der afregnes én eller flere af følgende forbrugsarter: vand, varme eller spildevand, så kan den grafiske forbrugsudvikling følges under "MinForsyning", hvor der logges ind med NemId.

Har du ikke adgang til internettet, kontakt Silkeborg Forsyning på 8920 6400 for at få forbrugsudviklingen tilsendt.

Har du haft et stort vandforbrug på grund af en lækage fra en skjult installation. Så har du mulighed for at få en del refunderet hvis vandspildet er over 300 m³.

Ansøg om refusion