Silkeborg Forsyning måler kundetilfredsheden igen

02. december 2021

Sidste år begyndte Silkeborg Forsyning at måle på kundetilfredshed og på kendskabet til Silkeborg Forsyning blandt kunderne.

Målet er at blive endnu klogere på kundernes behov, fortæller Jens Bastrup.

”Som forsyningsselskab er vi sat i verden for kundernes skyld. Samtidig vil vi gerne udvikle os som virksomhed. Derfor er vi interesseret i at kende vores kunders og samarbejdspartneres forventninger til os,” siger han.

Derudover har Silkeborg Kommune som ejer af Silkeborg Forsyning og bestyrelsen for Silkeborg Forsyning udtrykt ønske om, at Silkeborg Forsyning i højere grad kommunikerer om projekter og aktiviteter og bliver kendt for at stå bag forsyning af fjernvarme og drikkevand, indsamling af affald og håndtering af spildevand.

Derfor indeholder målingen også spørgsmål, der belyser om kundernes kendskab til Silkeborg Forsyning.

”Vi har løftet vores kommunikationsindsats med henblik på at blive mere synlige overfor vores kunder. F.eks. har vi det seneste år åbnet to Facebook-sider, opgraderet hjemmesiden og udviklet et koncept for at synliggøre vores mange projekter,” fortæller Jens Bastrup og tilføjer:

”Undersøgelsens resultater vil - sammenholdt med vores strategi - også danne grundlag for yderligere aktiviteter og indsatser, der skal arbejde med kundetilfredshed, kundeinvolvering og synlighed.”

Silkeborg Forsyning offentliggør resultaterne først i det nye år, når de er blevet analyseret.

Undersøgelsen varer i omkring fire uger. Silkeborg Forsyning trækker lod om fire citygavekort a’ 500 kroner blandt besvarelserne. Undersøgelsen bliver lavet i samarbejde med interresearch.